Undervisningens indholdsstruktur
Ryslinge-modellens fem faser danner rammen om ethvert projekt.
Ryslinge-modellens fem faser danner rammen for i tilrettelæggelsen af undervisningsforløb - tilpasset så det giver mening i den enkelte sammenhæng.
Nedenfor kan du få et overblik over forskellige SPOT-kurser, som kan indgå i de enkelte faser i projektlederuddannelsen. Du finder nærmere beskrivelser af de enkelte spotkurser i bogen: “Den der bog om projektledelse”. I vores praksis justeres og tilpasses de enkelte SPOT-kurser kontinuerligt, så de giver mening i forhold til de individuelle projektforløb.
Vi oplever det som en god idé at indlede en ny fase med et projektil, der på en sjov og anderledes måde skaber fokus på det, vi skal i gang med.
Samarbejdsfasen
PROJEKTILER
SPOTKURSER:
SPOT 1: Projektlederroller
SPOT 2: Teambuilding, samarbejdsudvikling, samarbejdsaftaler
SPOT 3: Mødefacilitering, grafisk facilitering
Idéfasen
PROJEKTILER
SPOTKURSER
SPOT 1: Idéskabelse
SPOT 2: Idéudvælgelse
SPOT 3: Idéudvikling - Rapid prototyping
Researchfasen
PROJEKTILER
SPOTKURSER
SPOT 1:
Desktopresearch - Kildekritik og informationssøgning
SPOT 2: Opsøgende research - Kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder
SPOT 3: Analyse
Realiseringsfasen
PROJEKTIL
SPOTKURSER
SPOT 1: Projektplanlægning
SPOT 2: Samarbejdspartnere
SPOT 3: Fundraising
Formidlingsfasen
SPOTKURSER
SPOT 1: Pitch
SPOT 2: Presse
SPOT 3: Markedsføring