

Pædagogiske udviklingsdage
Aktive, samskabende og udviklende dage med kollegaer
10. klasse er sat fri til spændende udvikling. Ser I potentiale i at få et fælles sprog omkring udviklingen af 10. klasse med alternative prøver på jeres skole med inspiration til formål og mål med uddannelsen?
Vi har på Ryslinge Efterskole været en del af Efterskoleforeningens udviklingsprojekt omkring 10. klasse. Vi har således arbejdet med alternative prøver som et tilbud til vores 10. klasses elever de seneste 4 år. Vi deler rigtig gerne ud af vores erfaringer omkring denne udviklingsproces.
I vores 10. klasses tilbud sigter vi konkret i vores hverdagspraksis mod at skabe undervisning der involverer såvel kvalifikation, socialisation og subjektifikation.
Vi arbejde ligeledes med en høj grad af elevinvolvering som en helt naturlig del af vores projektlederuddannelse. Arbejdet med Ryslinge-modellen danner et solidt fundament for en projektbaseret og handlingsorienteret undervisning samt for de alternative prøver, som de unge får mulighed for at prøve sig selv i. Vi er optaget af at skabe undervisning der giver de unge mennesker mulighed for at arbejde med autonomi, kompetencer og tilhørsforhold.
Vores formål er at skabe unge mennesker med handlemod og skabertrang samt et mod til involvering i samfundet.
Vi tilbyder facilitering af pædagogiske dage med fokus på netop det felt, der optager jeres organisation. Dagen vil blive tilrettelagt med fokus på aktive, samskabende og fremadskridende processer med en meget høj grad af involvering.
Ryslinge-modellen er en procesguide, som sikrer det gode samarbejde, har fokus på nytænkning og sørger for, at idéerne bliver konkrete, så der kan handles på dem.
Pris
Ring og hør nærmere for muligheder og pris.
Undervisere
Kristina Mulle Yde
Efterskolelærer, pædagogisk udvikler og projektmager på Ryslinge Efterskole